Komunikat w sprawie rekrutacji uzupełniającej


Rekrutacja uzupełniająca prowadzona będzie od 17 lipca 2024 r. wyłącznie w formie elektronicznej, z wykorzystaniem systemu informatycznego Omikron.

 

Składanie podań odbywać się będzie w terminach:

od 17 lipca do 18 lipca 2024 r.– składanie wniosków o przyjęcie do szkół i oddziałów dwujęzycznych, oddziałów międzynarodowych, oddziałów klas wstępnych, oddziałów przygotowania wojskowego, szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe,

od 17 lipca do 24 lipca 2024 r.– składanie wniosków o przyjęcie do szkół i oddziałów,
w rekrutacji do których nie obowiązują sprawdziany językowe lub próby sprawności fizycznej.

 

W rekrutacji uzupełniającej mogą brać udział także kandydaci, którzy zostaną przyjęci do szkół
w rekrutacji zasadniczej.

 

Rekrutację uzupełniającą będą prowadziły wyłącznie szkoły, w których po rekrutacji zasadniczej będą nadal wolne miejsca.

 

Informacja o wolnych miejscach będzie dostępna w systemie rekrutacyjnym Omikron w dniu 17  lipca 2024 r., po ogłoszeniu list kandydatów przyjętych do szkół w rekrutacji zasadniczej.

 

W celu wzięcia udziału w rekrutacji uzupełniającej należy w systemie Omikron wprowadzić nowe podanie rekrutacyjne, zapisać je i dostarczyć elektronicznie lub w formie papierowej do szkoły wskazanej na pierwszym miejscu listy wyborów. Podanie musi być podpisane (elektronicznie lub odręcznie) przez przynajmniej jednego rodzica lub opiekuna prawnego.

 

Kandydaci, którzy nie brali udziału w rekrutacji zasadniczej oraz kandydaci, którzy mają nowe zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty muszą wraz z wnioskiem rekrutacyjnym dostarczyć do szkoły pierwszego wyboru wymagane załączniki, w szczególności świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wyniku egzaminu.